luni, 14 martie 2011

ღCe e iubirea?ღ

                      De cate ori nu ne-am intrebat asta? Si de cate ori ne-am multumit nestiind raspunsul sa spunem ca :" nu se poate defini in cuvinte" .De mici auzim acest termen care incepe de la o calda imbratisare a mamei ,iar mai apoi de la bratele solide ale tatalui care te invart pana ajungi sa-ti simti capul asemenea unei tiribombe,dar nu dureaza mult si acest termen se complica.Am auzit atatea citate in contradictoriu " despre ce inseamna iubirea" si cu toate sunt deacord ,desi au sensuri atat de diferite si diversificate.
                      Am inceput sa intreb lumea : " ce e iubirea pentru tine?" pentru ca parerea lor conteaza ,ei schimba tot acest ciclu al lumii.Majoritatea mi-au raspuns ca e un sentiment unic care iti da apripi ,dar oare atat de greu ne este sa gandim incat trebuie sa repetam teoriile altora ? Si totusi daca ele ni se potrivesc ,de ce nu?Altii mi-au cerut sa-i las sa se gandeasca ,oare e ceva la care sa te gandesti? poate ca sa gasesti exprimarea potrivita ?Caci nu-i ceva usor ,e ca atunci cand ii spui unui om sa-si imagineze o noua inventie pentru ca pentru fiecare iubirea inseamna o inventie care se schimba de fiecare data si uneori se strica ,dar trebuie sa stim sa il reparam ,iar asta o putem face doar cu ajutorul celorlalti.
                    Voi insirui cateva opinii ,nu le judecati ,nu le analizati ,lasati-le asa ,neatinse de gandurile si predicile celorlati ,caci ele insemna ceva nou ,nu voi spune numele, caci oamenilor le e teama sa-si recunoasca trairile ,povestile ,iar greutatea de a vorbi despre acest subiect se simte din prima:
                -"Iubirea implica cuvintele " te" si " iubesc""( o definitie simpla ,dar care lasa loc tuturor inchipuirilor ,lasa o nota de mister si alta de sinceritate ,ambele  facand parte din iubire)
            -"iubire=incredere=sperantza=hranirea iluzilor=moarte"- o parere care mi s-a parut foarte interesanta.("iubirea inseamna sacrificiu, iar asta duce la moarte" expilcatia a ceea ce a scris aceea persoana )
              -Cel mai inaltator sentiment pentrut fiinta umana.Fiecare simte iubirea prin propriile trairi.( simplu si corect ,caci fiecare o simtitm asa cum ne dorim)
              -"iubirea iti da aripi invizibile..te face sa te simti liber si sa plutesti continuu..nu tine de varsta ci de persoana potrivita..iubirea nu cere de mancare insa te face sa doresti mai mult..iubirea cere sacrificii..nu are viata..insa te face sa suferi si sa doara..iubirea te face sa traiesti"-o parere visatoare si detaliata pe care o ador pentru ca ma face sa zambesc ,desi ceva imi aminteste de acele ganduri plutitoare ale unor copii ,nu sunt deacord in totalitate cu ea ,dar e foarte simpatica.
              Am primit mai multe astfel de definitii ,dar am ales doar cateva care le implica pe toate celelate .Si-am ajuns la o concluzie ,oamenii nu-s obisnuiti sa vorbeasca despre intimitatile lor ,le este greu sa se exprime ,dar toti sunt constienti de trairile si experientele lor ,toti stiu ca dragostea e in primul rand o fericire care devine o suferinta si o povara ,dar nu intotdeauna.

              Acum e randul sa-mi spun si eu opinia ,dupa ce am auzit atat de multe variante :eu cred ca iubirea e de multe feluri ,ca ea exista tot timpul si ca fara aceasta raza rosiatica din sufletul nostru n-am fi fericiti ,dar trebuie sa fim precauti inainte sa oferim celuilalt si celorlalti cheita de la inima noastra ,iar atunci cand le oferim cu totul inima trebuie sa fim pregatiti s-o recuperam mozolita si aruncata in balti ,caci nu stim sa apreciem cele mai importante lucruri atunci cand le avem.
             
            

21 de comentarii:

  1. Ne nastem din IUBIRE,traim pe acest pamant invatand sa IUBIM si ne stingem cu gandul ca
    am fost IUBITI macar o data in viata.Iubire este atunci cand traiesti prin celalalt, si el prin tine.O seara buna ღAzucenaღ.

    RăspundețiȘtergere
  2. daca tu imi razpunzi la intrb mea dp blog eu raspund la a ta:))

    RăspundețiȘtergere
  3. iubirea este un sentiment profund in toate formele ei ! nu-imi imaginez viata fara iubire fie ea pt familie,natura,prieteni foarte buni, iubit sau chiar natura ! chiar si iubirea neimpartasita e frumoasa cu tot cu suferinta pe care o simtim. e iubire, e ceva PUR si-atat.

    RăspundețiȘtergere
  4. iubirea un sentiment..daca ai capu pe umeri poate disparea:D

    RăspundețiȘtergere
  5. De ce este importanta definitia iubirii?Pot fi scrise volume intregi incercand sa o definim si care nu au importanta.Cel mai important este faptul ca exista si asta trebuie sa ne faca fericiti,chiar daca o cautam o viata intreaga.
    Inseamna ca am avut un scop in viata...

    RăspundețiȘtergere
  6. iubirea e acel sentiment neconditionat, acel sentiment de libertate, de a face lucruri trasnite, de a visa, de a nu-ti lipsi nimic, de a ti se raspunde cu aceleasi sentimente...

    RăspundețiȘtergere
  7. Iubirea se cladeste,bineinteles pe temelia unor sentimente reciproce puternice,atractie, incredere,respect...intotdeuna ma duce cu gandul la un edificiu ,un edificiu la care trebuie sa pui caramida cu caramida. Se intampla adesea,din cauza unor factori interni sau externi ,caramizile sa cada si daca nu se cladesc la loc sau mai multe, echilibrul sa se strice."Totul e chestiune de echilibru"...asa cum ar trebui sa fie in toate!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ah, iubirea e iluzia ca cel de langa tine te apreciaza si te protejeaza...

    RăspundețiȘtergere
  9. iubirea e doar o criza ce lasa in urma numai dezgust...

    RăspundețiȘtergere
  10. Te asteapta ,la mine pe blog ,un premiu dragutz!

    RăspundețiȘtergere
  11. Iubirea...poate fi numita in asa multe moduri,dar iubirea e o primavara.Superb!

    RăspundețiȘtergere
  12. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  13. e probabil doar o iluzie sau un mecanism de aparare(te consideri iubit pt a nu te simti urat sau sa nu crezi k esti lipsit de importanta)...nu stiu...e considerat sentimentul ''suprem'' eu cred k e defectul suprem...care face perfectiunea imposibila...daca nu ai iubi nu ai suferi..deci..ce e iubirea??sunt CONVINS k nimeni nu stie...tot ce se zice despre iubire sunt ''abureli''...knd vrei sa fi perfect nu ti poti permite sa iubesti!sunt multe alte sentimente mult mai profunde ,mai interesante si mai frumoase....

    RăspundețiȘtergere
  14. BTW din cauza ''cuiva'' nu voi fi eu perfect niciodata....TE URASC!!!:*:*

    RăspundețiȘtergere
  15. Pentru ca citesc “Citadela” lui Antoine de Saint Exupery , o carte pe care cineva o numea " o împărăţie a înţelepciunii" si pentru ca am dat peste un capitol ce mie mi se pare semnificativ si adevarat,citez:
    "Dragostea.Iluzia este ca o intalnesti,cand,de fapt,se invata.Si se insala cel care rataceste prin viata,pentru a fi cucerit,cunoscand prin scurte fioruri gustul tumultului inimii si visand sa intalneasca marea febra ce va incinge pentru totdeauna,desi ea nu este,in slabiciunea inimii si nimicnicia colinei pe care-a invins-o,decat o desarta victorie a inimii sale.
    De asemenea ,nu te odihnesti in dragoste,daca ea nu se transforma din zi in zi...Dar tu vrei sa te asezi in gondola ta si sa devii cantec de gondolier pentru totdeauna.Si te inseli.Caci nu are semnificatie ceea ce nu e ascensiune sau trecere.Iar daca te opresti,nu vei gasi decat plictiseala,caci privelistea nu mai are nimic sa-ti spuna."
    Si inca o chestie ,ce mie mi se pare interesanta si e cumva ,in legatura, cu ce ne-am contrazis noi putin mai devreme:
    "NU confunda dragostea cu delirul posesiei,care aduce cea mai crunta suferinta.Caci,in ciuda parerii comune,nu dragostea te face sa suferi,ci instinctul proprietatii,care este contrariul dragostei,"

    RăspundețiȘtergere
  16. Waw cat adevar e in ultima fraza...si eu tocmai acum imi dau seama de asta.....incredibil...acum trebuie sa stau sa ma gandesc din nou...la toate chestiile pe care le stiam sau pe care credeam k le stiu legate de tema asta. revin cu un comment knd o sa ajung la o concluzie (in caz k intereseaza pe cineva):P

    RăspundețiȘtergere
  17. ''caci nu stim sa apreciem cele mai importante lucruri atunci cand le avem.'' Cata dreptate ai , chiar asa este desi is si cazuri in care nu se pune problema ^^ Depinde de om cum percepe iubirea si cum o ofera insa fara iubire ar fi razboi si ura. Frumos post , ma uimit >:D< Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  18. iubirea tine de experienta, tine de asimilarea greselilor, de intelegerea mecanismelor care au dus la rezultate nedorite in situatii similare, tine de deschidere si sinceritate, de acceptarea de sine si de cei din jur, de "to be at ease with the world"

    RăspundețiȘtergere
  19. Iubirea...:-??
    O lume noua pe care o descoperi treptat:)

    RăspundețiȘtergere