luni, 1 octombrie 2012

ღ Inca se citeste,poate nu ce trebuie,dar se citesteღ


                                                      



Articol inscris la Blog Power 42 cu tema aleasa de  O tipa si anume:
Cuvintele pasiunii, pasiunea pentru cuvinte, cărțile vieții, viața cărților.
  • Se spune că lumea citește din ce în ce mai puțin, în ciuda unei oferte cel puțin apetisante. De ce acest „trend”, să fie oare lipsa timpului? Lipsa reperelor sau lipsa de interes?
  • Putem învinui pragmatismul molipsitor al celor care cred că viața de zi cu zi are deja multe de spus și nu lasă mult spațiu imaginatiei?
  • Există o carte care v-a influențat sau schimbat viața?




 Cuvintele se astern pe foile albe ale cartii din fata mea,initial nu-mi place, de ce mi-as pierde timpul in fata unor aberatii care nu-mi vor trebui la nimic?Dar dupa urmatoarea pagina gandurile in dispar si sunt acaparata cu totul de povestea cartii,tot ce imi doresc e sa citesc mai departe si sa nu ma mai opresc,ma supar cand mama ma cheama la masa ,nu vede ca citesc?Urasc cand ochii imi obosesc si trebuie sa iau o pauza,caci tot ce vreau e sa citesc.Cam asa a fost cu primul roman care a reusit sa imi ofere dorinta de a citi in continuare.Am devorat cartile autoarei care mi-a oferit pasiunea pentru citit,apoi am fost nevoita sa caut alte carti si asa a continuat toata aceasta placere a mea de a citi.                                   

                                                                            *

                       Eu nu cred ca lumea citeste din ce in ce mai putin,nu stiu ce sondaje s-au facut,dar pur si simplu nu cred.Sunt convinsa ca existand si alte activitati care in trecut nu existau ,oamenii au uitat placerea de a citit si nici macar nu au incercat,dar nu cred ca exista persoana care a inceput sa citeasca si nu i-a placut,iar daca nu i-a placut inseamna ca nu a gasit cartea potrivita pentru el.Nu poti sa zici ca nu-ti place sa citesti daca nici macar nu ai incercat asta.Cred ca atata timp cat stii sa citesti iti si place caci si subtitrarea unui film o citesti,problema nu e cititul ,problema este continutul cartilor si faptul ca oamenii nu incearca sa citeasca romane,in rest cu cititul ei n-au nicio problema...Cat despre cititul din ce in ce mai putin,sustin cu tarie si in continuare ca nu e adevarat,am atatia prieteni care citesc si care iubesc sa citeasca,deci nu cred asta ,e normal ca vanzarile anumitor carti au scazut avand in vedere ca alte carti le-au luat locul,fata de trecut ,acum exista mult mai multe carti,traduse din toata lumea.Atata timp cat librariile inca rezista si tot mai multe edituri apar inseamna ca nu s-a renuntat la citit.
                                                                         *
             "   -Buna,ce faci?
                -Ma plictisesc...:( Tu?"

De cate ori nu am primit acest raspuns,asta inseamna ca viata are prea putine de spus si nici macar nu stim sa profitam de ea...Sunt dezamagita de faptul ca oamenii nu sunt in stare sa profite de viata,sa o exploateze,sa incerce din ce in ce mai mult,dar asta e deja alta poveste.Revenind la oile noastre,de imaginatie e nevoie intotdeauna,indiferent de ce spune viata sau nu...De ce sa nu ne pierdem grijile in paginile cartilor?Oricum grijile nu ne aduc niciun bine.

                                                                         *
            Fiecare carte pe care am citit-o mi-a lasat inconstient ceva placut sau mai putin placut,nu pot insa spune ca datorita unei singure carti viata mea s-a schimbat,sigur datorita cartilor ma exprim mai bine si am anumite idei mai bine conturate ,dar nu cred ca o pot numi o schimbare a vietii mele.Cartile care pot schimba vietile oamenilor sunt manualele din care poti invata cu adevarat ceva,nu beletristica.Exista prea multe categorii de carti pentru a ma putea raporta doar la ceva anume.In principiu povestile nu schimba vieti,sunt doar momente placute din viata mea care imi aduc anumite sentimente si ma fac sa-mi dau mai bine seama cine sunt eu insami.Mi s-a intamplat de multe ori ca la o carte sa-mi placa atat de mult un personaj incat sa-mi dau seama dupa ce termin cartea ca de fapt acele calitati sau defecte ale personajului sunt cele care imi plac sau displac si la oamenii din viata reala nefiind inainte constienta de asta.
            Daca la scoala ( care e inceputul formarii personalitatii noastra) s-ar pune accent pe alte carti,care sa placa unui public mai larg,ar fi mult mai multi citirori decat acum...
                       


Articole inscrise:

22 de comentarii:

  1. Ai scris tare frumos si ma bucur ca am citit aceasta postare . Mie imi place sa citesc dar din nefericire pentru mine , nu am nici un prieten care sa impartaseasca aceasta pasiune . Este frustrant pentru mine fiindca nu am cu cine sa discut despre o carte , sa impartasesc idei , sa fac schimb de carti sa nu mai vorbesc de faptul ca , majoritatea celor de varsta mea , cand ii intrebi " ce ai mai citit " sau " vrei sa-ti dau o carte super sa citesti " iti rad pur si simplu in fata apoi te intreaba debusolati " CITESTII ? /:) " de parca ai veni de pe alta planeta . Ei nici macar nu incearca si mno..si mie imi place sa stau la calculator , sa ascult muzica si asa mai departe , dar nimic nu se compara cu o carte buna . Cat despre carti , hm , imi plac foarte mult cele vechi pentru ca ma includ in epoca aia educata , cu rochii de bal, dragoste interzisa si alte deastea :"> . Mai tin totusi sa te contrazic , cred ca prea putina lume citeste acum , cei de varsta mea sunt foarte putini care citesc (14 ani) iar cei de varsta parintilor nostri nu au timp in general..Scuze ca e asa lung comentariul dar prind aripi cand vad o discutie despre carti :)).Multumesc ! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stai linistita,mie imi face placere sa citesc comentariul tau si nu ma deranjeaza deloc ca e lung,mai bine lung si sa explici coerent ideea decat scurt si fara niciun continut anume.
      Si eu sunt tot o adolescenta( 17 ani,ma apropi cu pasi repezi de 18),dar spre deosebire de tine eu am cativa colegi care citesc si chiar pot discuta cu ei.Poate ai dreptate cu faptul ca nu se citeste,dar eu pur si simplu nu vreau sa cred asta,ma simt mai bine cand ma gandesc ca oamenii citesc.Si mie imi plac cartile care prezinta o epoca veche,dar in ultimul timp m-am axat mai mult pe horror si fantasty,dar in general nu iubesc o categorie anume,ci ma indragostesc de carti indiferent de ce gen sunt.Ar trebui sa mai citesc carti politiste pentru ca am citit foarte putine din aceasta categorie,dar toate la timpul lor.
      Si eu iti multumesc pentru vizita si comentariu:*

      Ștergere
  2. Cred ca cititul - literatura, nu ziare - este o pasiune care se transmite si se intretine. trebuie starnit interesul la un moment dat si apoi se va starni singur. Exista multe carti bune cu continut de calitate din pacate exista si multa maculatura, numai experienta te poate ajuta sa triezi un pic. Apoi cred ca traducerile proaste au si ele un cuvant de spus, de multe ori mi s-a intamplat sa fiu dezamagita de un text redat "simplist" din vina traducatorului. Sucees in continuare si spor la citit !

    RăspundețiȘtergere
  3. În "roua dimineţii" de toamnă am găsit pierdute gânduri despre citit. Le-am cules şi am găsit în ele multe potriviri cu opinia mea despre citit. Cititorii de ziare sunt şi ei nişte cititori mai simplişti. Dar ce ne facem cu cei mulţi care nu mai ştiu să citească ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exista anumite campanii create pentru analfabeti ,sunt putine,dar e un inceput.In mod special sunt create campanii pentru cetatenii romi.Educatia conteaza ,daca au fost crescuti intr-un mediu in care parintii nu stiu sa citeasca si nici nu sunt interesati sa invete atunci e o problema....

      Ștergere
  4. Lipsa timpului ? Pentru cateva pagini seara inainte de culcare ( sau eu stiu cand ) avem cu totii timp . Insa preferam sa facem altceva ... tv , calculator .. mult mai simplu , evident . Sau pierdem pur si simplu timpul facand .. nimic cand am putea face atatea . Lene mare pe noi si mult dezinteres .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da,lene si dezinteres,problema e ca cititul romanelor nu ar trebui sa insemne lene si dezinteres si ar trebui facuta din proprie initiativa avand in vedere ca beletristica se ocupa cu povestile,cu vietiile,cu fantasticul ,cu imaginatia.Cum te uiti la un film ,ar trebui si sa citesti astfel de carti ,din placere,nu din obligatie.
      Daca e sa vorbim despre manualele scolare,atunci lenea si dezinteresul isi au logica,desi nu e bine,dar fiind greu ,e logic,dar sa citesti beletristica ar trebui sa fie o bucurie,o activitate practicata in timpul liber.

      Ștergere
  5. Mi-a placut mult aceasta postare.Pot spune ca de multe ori chiar si eu spun "nu am timp",insa de fapt ,cred imi ocup timpul cu tampenii,cand de fapt as putea citi.
    Dar,este si multa lene:-j

    RăspundețiȘtergere
  6. Postarea ta arata un adevar trist, omul zilelor noastre prefera sa joace un joc sau sa se uite la un film in loc sa citeasca... Eu citesc, nu cat mi-as dori, dar suficient cat sa imi satisfac apetitul, plus ca o carte citita este un nou orizont deschis. Si blogosfera are partile ei bune si unele bloguri sunt o sursa de procurat povesti virtuale.

    RăspundețiȘtergere
  7. iti spun eu motivele: lenea si internetul :)

    RăspundețiȘtergere
  8. E minunat sa citesti, nu trebuie sa o faci des dar din cand in cand se merita. Citind traiesti o alta lume si de desprinzi de toate cele:)

    RăspundețiȘtergere
  9. Cand sunt atat de multe lucruri de facut si mie mi se pare incredibil cand aud pe cineva ca se plictiseste.

    RăspundețiȘtergere
  10. E trist ca societatea noastra in loc sa promoveze cultura si cartile, promoveaza toate porcariile posibile (scuza-mi limbajul), cum ar fi jocurile pe calculator tot mai violente, acum totul se rezuma la internet. In goana de a face totul cat mai comod, pierdem esenta intelectuala, ne pierde pe noi defapt.

    Bine punctat in postare!

    RăspundețiȘtergere
  11. Si din pacate, cei mai multi tineri din ziua de azi se plictisesc foarte des.

    RăspundețiȘtergere
  12. Da, cam aceleasi idei pe care le-am pus si eu. Rezonez cu articolul.

    ps (ca sa nu fie probleme in concurs): nu pot comenta decat cu id-ul vechiului blog. sunt tot eu, autorul blogului emilcalinescu.eu .

    RăspundețiȘtergere
  13. Felicitari pentru articol si pt modul de abordare! Succes!

    RăspundețiȘtergere
  14. Felicitări pentru articol. Mi-a plăcut şi îmi dă speranţe văzând că mai sunt şi alţii care cred, asemeni mie, că încă se citeşte. Este adevărat că eu am văzut clar ce diferenţă mare este pentru că lucrând în bibliotecă ştiu cu cât a scăzut numărul celor ce-o frecventează. Şi pe mine m-au influenţat toate cărţile citite şi cred că fiecare din ele au lăsat o urmă, îmbunătăţindu-mi felul de a gândi, lărgindu-mi orizontul şi imaginaţia creativă.

    RăspundețiȘtergere
  15. Sunt foarte de acord cu tine,poate nu as a vea timp sa citesc un roman,dar daca m-ar interesa,me-as face timp liber si l-as citi

    RăspundețiȘtergere
  16. Felicitari, articolul tau a castigat Blog Power 42! Te asteptam cu tema pentru editia urmatoare!

    RăspundețiȘtergere
  17. Felicitări, mă bucur să văd că ai câştigat, având în vedere că ai fost şi prima mea alegere. Toate cele bune,

    RăspundețiȘtergere
  18. In primul rand un cititor cred ca trebuie sa aiba norocul sa iti pice in mana o carte care sa ii vorbeasca .Nu neaparat Tolstoi , pentru ca unui adolescent Tolstoi poate e mut , ci o care care sa fie parca scrisa pentru cititor , nimic nu e mai magulitor decat sa iti vezi povestea ta (partial) scrisa intr-o carte si sa explorezi noi atitudini si soluti cu referire la ceea ce traiesti.

    RăspundețiȘtergere
  19. Astăzi este cea mai fericită zi din viața mea, am încercat toate mijloacele posibile pentru a rămâne însărcinată timp de peste 8 ani după ce m-am căsătorit cu soțul meu iubitor, dar nimic nu a funcționat pentru mine până când am întâlnit un prieten foarte bun de-al meu care m-a îndrumat către Dr Dawn acuna. , i-am scris Dr. Dawn acuna pe Whatsapp și i-am explicat situația mea, mi-a dat lumile ei și mi-a promis că mă va ajuta, am făcut tot ce mi-a cerut, am fost la spital la 4 săptămâni după vrajă și doctorul a spus că sunt însărcinată, asta a adus bucurie gospodăriei mele, în sfârșit am copilul meu frumos, acum sunt o femeie căsătorită fericită, toate mulțumesc Dr. Dawn acuna, contactați-o pentru orice fel de soluție,
    * Daca vrei sa ramai insarcinata.
    * Dacă doriți să opriți avortul spontan.
    * Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    * Dacă vrei să ai o casă fericită.
    * Dacă vrei noroc sub orice aspect.
    * Dacă aveți probleme cu vaginul/penisul.
    Ea te va ajuta imediat.
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com
    Whatsapp: +2348032246310

    RăspundețiȘtergere